Hyvä joulumieli – keräys alkaa 17.11

Torstaina 17.11. käynnistyy SPR:n ja MLL:n yhteinen Hyvä Joulumieli -keräys. Tänä vuonna Hyvä joulumieli ilahduttaa ruokalahjakortilla 21 000 vähävaraista lapsiperhettä. Katso alta tietoa keräyksen huomioimiseen yhdistystoiminnassa.

Vähävaraisten lapsiperheiden määrä on kasvanut Suomessa nopeaa tahtia. Keskeisimpänä syynä on alkuvuodesta kiihtynyt asumisen ja ruuan kustannusten nousu, jonka myötä köyhyys koskettaa jo noin 30 000 uutta lasta. Hyvä Joulumieli -keräyksen tavoitteena on kerätä tänä vuonna 1,5 miljoonaa euroa ja ilahduttaa 21 000:ta kotimaan vähävaraista lapsiperhettä 70 euron ruokalahjakortilla. Keräyksen järjestävät Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Suomen Punainen Risti yhteistyössä Ylen kanssa. Keräyksen kumppaneina toimivat K-ruokakaupat, Lidl ja S-ryhmän ruokakaupat.

Hyvä Joulumieli -kampanja käynnistyy 17.11. ja se jatkuu jouluaattoon asti. Lue lisää tiedotteesta.

Alla ajankohtaista tietoa yhdistyksille keräyksestä.

• Hyvä joulumieli -sivusto Vapaaehtoisnetissä
  • Hyvä joulumieli-keräykseen liittyvät aineistot yhdistysten käytettäviksi löytyvät MLL:n aineistopankki Gredistä.
  • Yle tekee Hyvä joulumieli -aiheisen Puoli seitsemän -ohjelman to 1.12. Mall of Triplan Joulutorilla.Tervetuloa katsomaan lähetystä ja jakamaan hyvää joulumieltä!
  • Huom! Mikäli yhdistyksenne järjestää Hyvä joulumieli -tapahtuman, muistattehan olla yhteydessä paikallismedioihin. Ne ovat usein olleet kiinnostuneita tekemään juttua tämäntyyppisistä tapahtumista.