Vinkkejä nettisivujen toteutukseen

MLL:n toiminnasta kiinnostuneet etsivät tietoa suurelta osin netistä tai sosiaalisesta mediasta. Nettisivulla vieraileva ei lue jokaista sanaa, vaan kiinnittää huomionsa kuviin, silmäilee tekstiä ja etsii hakemaansa tietoa. Pyri kertomaan tärkein ensin, panosta tiiviiseen tekstiin ja huolehdi, että nettisivun tiedot ovat ajan tasalla.

Nettisivuilla on hyvä kertoa ainakin

• Mitä yhdistys tekee
  • Missä ja milloin se toimii
  • Miten voi liittyä jäseneksi
  • Miten pääsee yhdistyksen vapaaehtoiseksi
  • Yhdistyksen yhteystiedot lisätietoja varten

Hyvät nettisivut

• Ovat selkeät ja laadittu kohderyhmä silmällä pitäen
  • Helposti silmäiltävät (hyvä otsikointi)
  • Sisältävät myös kuvia

Kuvia verkkosivuille

Kuvia yhdistyksen verkkosivuille löytyy MLL:n materiaalipankki Gredistä. Gredistä löytyy myös logopankki, josta löytyy jokaisen paikallisyhdistyksen logo. Se kannattaa myös lisätä nettisivuille.

Linkki: Gredi

Vinkkejä nettikirjoittamiseen

Mitä, kenelle ja miten?

Huomioi erityisesti otsikot

Ensimmäiset kolme riviä (ingressi)

Muuta muistettavaa nettisivuilla

Nettisivut MLL:n kautta

Yhdistys voi tilata Avoine Oy:n Yhdistysavain-nettisivut sopimushintaan.

Yhdistysnetin kautta tilattavaan pakettiin kuuluu nettisivutyökalu, jossa on valmis MLL:n brändin mukainen ilme. Lisäksi yhdistys saa käyttöön nettisivuosoitteen, joka on muotoa yhdistyksennimi.mll.fi. Tämä helpottaa yhdistyksen löydettävyyttä hakukoneissa.

Linkki (toimii kirjautuneilla käyttäjillä): Lue täältä lisää Yhdistysavain-nettisivuista