Tule mukaan Ukraina-rusetin myyntikampanjaan!

Joulukuun alussa käynnistynyt MLL:n ja K-ryhmän yhteistyöprojekti Suomeen paenneiden ukrainalaisten auttamiseksi on käynnistynyt hyvin, mutta nyt ei huilata – myynti jatkuu vielä kaksi kuukautta! Joko sinulla on rinnassa oma rusetti?

Meillä jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa rusettien myyntiin pitämällä rusettia esillä ja jakamalla tietoa siitä mitä rahoilla teemme, esimerkiksi sosiaalisen median kanavissa. Olisi hienoa, jos voisitte yhdistyksen kanavissa jakaa keskusjärjestön postausten lisäksi myös omia mainoksia rusetin myynnin edistämiseksi. Jotta some-postauksia olisi vaivatonta tehdä, olemme koonneet Grediin valmiita kuvia ja tekstiä postausten tekemiseen.

Jokainen myyty rusetti tuo MLL:lle rahaa yhdistyksissä toteutettavaan ukrainalaisten kotouttamista tukevaan toimintaan. Rusettien myynnistä kerätyistä varoista 45 % käytetään ruokalahjakortteihin ja 45 % ukrainalaisten perheiden kotoutumista edistävään toimintaan paikallisyhdistyksissä. 10% varoista käytetään hallinnollisten kulujen kattamiseen. Tähän mennessä myytyjen rusettien tuotolla saamme ilahdutettua jo yli tuhatta perhettä 50 euron ruokalahjakortilla.

Uskomme siihen, että meillä on erittäin hyvät mahdollisuudet auttaa sotaa paenneita perheitä pääsemään kiinni tavalliseen, hyvään arkeen täällä Suomessa. Tiedämme, että osa yhdistyksistä on jo käynnistänyt toimintaa ukrainalaisten perheiden kanssa paikkakunnallaan ja olemme erittäin kiinnostuneita ottamaan opiksi kokemuksistanne! Olkaa yhteydessä Emi Maedaan. Emi on juuri aloittanut työt projektikoordinaattorina ja vastaa tämän toiminnan tarkemmasta suunnittelusta.

Ukraina-rusetteja myydään yksinoikeudella K-Marketeissa, K-Supermarketeissa, K-Citymarketeissa ja Neste K -liikenneasemilla vielä kaksi kuukautta, 28.2.2023 saakka. Yhteistyöstä löytyy lisätietoa osoitteesta www.mll.fi/ukrainarusetti.  Sieltä löydätte myös vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Ja jos vielä jokin jää askarruttamaan, ottakaa yhteyttä meihin
Emi – emi.maeda@mll.fi, puh: 050 46 55 636
Leena – leena.poutanen@mll.fi, puh: 050 59 80 601