Kalajoella lapset tuovat virtaa MLL:n vapaaehtoistoimintaan

MLL Kalajoen vapaaehtoisia

Nuorena aloitettu vapaaehtoistoiminta opettaa lapsille vastuullisuutta, toisten auttamista ja erilaisten ihmisten kohtaamista.

MLL Kalajoen paikallisyhdistyksessä 7–14-vuotiaat lapset ovat lähteneet aikuisten ohella mukaan viikoittaisen toiminnan ja tapahtumien järjestämiseen, kertoo MLL Kalajoen hallituksen jäsen Suvi Kääntä.

– Olemme ottaneet innokkaita lapsiamme reilusti mukaan esimerkiksi kahvioon, toimintapisteille ja tapahtumien ennakkojärjestelyyn, Kääntä kertoo.

– Lapsilla on iloa, energiaa ja myös uusia ideoita toiminnan kehittämiseen, hän jatkaa.

Omia lapsia osallistamalla Kääntä toivoo luovansa jatkuvuutta vapaaehtoistoiminnalle.

– Me aikuiset voimme näyttää esimerkkiä, että vapaaehtoistoiminta on kivaa ja tärkeää. Tämä toivottavasti innostaa myös lapsia jatkamaan, Kääntä summaa.

Juttu on julkaistu Lapsemme-lehdessä keväällä 2024.

Kuva: Anne Niemelä