Verkkokurssit MLL Moodlessa

MLL järjestää osan koulutuksistaan Moodlessa. Moodle on laajasti käytössä oleva virtuaalinen oppimisympäristö. Moodle toimii kaikissa yleisimmissä selaimissa (mm. Chrome, Firefox, InternetExplorer). Moodlessa opiskelija ja kouluttaja pääsevät oppimateriaaliin käsiksi ajasta ja paikasta riippumatta.

Kun olet ilmoittautunut Moodlessa toteutettavalle verkkokurssille, saat kurssiavaimen, jota tarvitset kun kirjaudut kurssille Moodleen.

Kirjautuminen MLL:n verkkokurssille, kun kirjaudut ensimmäistä kertaa

1. Siirry MLL:n Moodleen osoitteessa http://moodle.mll.fi
  2. Oikeassa sivupalkissa on osio ”Kirjaudu”, jonka alla on kohta: ”Aloita nyt luomalla uusi käyttäjätunnus”. Valitse ”Aloita nyt luomalla uusi käyttäjätunnus”.
  3. Luo uusi käyttäjätunnus ja salasana kirjautumista varten. Täydennä seuraavat tiedot: käyttäjätunnus, salasana, sähköpostiosoite, sähköpostivarmistus, etunimi, sukunimi, paikkakunta ja maa. Kaikki tiedot ovat pakollisia, punaisella tähdellä merkittyjä kenttiä. Niitä ei voi jättää tyhjäksi. Huom! Salasanassa täytyy olla vähintään kahdeksan merkkiä.
  4. Täytettyäsi tiedot, paina sivun alareunassa olevaa kohtaa ”Luo uusi käyttäjätunnus”
  5. Ikkunaan tulee seuraavaksi teksti: Vahvistusviesti on lähetetty osoitteeseesi ”antamasi sähköpostiosoite”. Viesti sisältää ohjeet, kuinka voit vahvistaa käyttäjätunnuksesi.
  6. Saat sähköpostiosoitteeseesi vahvistusviestin. Vahvistusviesti saattaa ohjautua joissakin sähköpostipalvelimissa roskapostiin. Tarkista roskapostikansio, jos viestiä ei kuulu. Jos et saa viestiä, ota yhteyttä kurssin järjestäjään.
  7. Toimi sähköpostin antamien ohjeiden mukaan käyttäjätunnuksesi aktivoimiseksi.
  8. Sähköpostivahvistuksen jälkeen kirjaudu Moodleen osoitteessa moodle.mll.fi omilla tunnuksillasi.
  9. Valitse valikosta kurssi MLL:n kurssi, johon haluat kirjautua.
  10. Moodle kysyy sinulta kurssitunnusta. Kirjoita tunnus kenttään ja vahvista, että haluat osallistua kyseiselle kurssille.

MLL:n kurssille kirjautuminen kun sinulla on jo tunnukset MLL:n Moodleen

1. Kirjaudu normaalistin sisään MLL Moodleen
  2. Vasempaan sivupalkkiin ilmestyy kohta ”Saatavilla olevat kurssit”
  3. Valitse kurssi, jolle haluat kirjautua.
  4. Syötä kurssitunnus kenttää ja klikkaa ”Rekisteröi minut tälle kurssille”.