MLL:n kerhot

Kaikki ovat tervetulleita MLL:n kerhoihin! Kerhot tarjoavat lapsille hauskaa tekemistä ja kokemuksia ryhmässä toimimisesta. Kerhoissa on avoin, tasavertainen ja kannustava ilmapiiri. Lapsi saa uusia kavereita, tietoja ja taitoja. Hän saa vaikuttaa kerhon sisältöön ja osallistua suunnitteluun ikätasonsa mukaisesti tai yhdessä aikuisten kanssa.

Kerhoja on sekä lapsille että lapsille ja aikuisille yhdessä. Kerho voi toimia esimerkiksi kunnan tai seurakunnan tiloissa, taloyhtiöiden kerhohuoneissa tai yhdistyksen omassa tilassa.
Kerhot voivat olla pitkäkestoisia, vaikkapa syys- tai kevätkauden tai koko vuoden mittaisia. Yhtä lailla kerho voi kokoontua vain muutaman kerran ja keskittyä ajankohtaiseen teemaan; esimerkiksi jouluaskartelu tai pyörän keväthuolto. Tavallisimpia MLL:n lastenkerhoja ovat musiikki-, liikunta- ja taidekerhot.

MLL:n kerhoissa tärkeintä on

• Luovuus, leppoisuus ja leikinomaisuus
  • Lasten omien ideoiden ja ehdotusten kunnioittaminen, lasten osallistuminen kerhon suunnitteluun
  • Kilpailuhenkisyyden välttäminen
  • Kaveritaitojen kehittyminen
  • Yhdenvertaisuus

Kerhoilu kasvattaa!

MLL:n kerhot tukevat lapsen kasvua monin tavoin. MLL:n kerhoissa lapset toimivat yhdessä toisten lasten kanssa, keskustelevat ja oppivat kuuntelemaan toisiaan. Kerhossa lapsilla on tilaisuus leikkiä. Myös isommat lapset innostuvat leikkimään, kun he saavat itse vaikuttaa siihen, mitä leikitään. Kerhon ohjaaja sekä osallistujat ja/tai vanhemmat sopivat kerhon säännöistä ja toimintaperiaatteista.

Kerhotoiminnan käynnistäminen, suunnittelu ja markkinointi

Tutustu Vapaaehtoisnetin sisältöihin: Toiminnan suunnittelu ja markkinointi

Tsekkaa myös materiaalipankki Gredistä löytyvät (some)kuvat ja muokattavat pohjat! Grediin ei tarvitse kirjautua, klikkaa itsesi sisään punaisesta painikkeesta, jossa lukee SISÄÄN TÄSTÄ

Linkki: Gredi