Leikkipäivä-tapahtumia voi järjestää ympäri vuoden

lapsia istumassa ulkona

MLL:n paikallisyhdistykset ovat ihanasti lähteneet järjestämään tänäkin vuonna erilaisia Leikkipäiviä! Kiitos niistä!

Edelleen on siis mahdollista järjestää Leikkipäivä-tapahtumia, pienempiä tai suurempia, joissa leikin iloa voivat kokea kaikenikäiset ihmiset, varallisuudesta riippumatta. Leikkipäivä on joka päivä, ei pelkästään huhtikuussa.

Ilmoita tapahtumasi meille tällä lomakkeella https://leikkipaiva.fi/leikkipaiva-2023/ilmoita-leikkipaiva-tapahtuma/

Lisäämme kaikki lomakkeella ilmoitetut tapahtumat Leikkipäivä.fi -sivuille tapahtumasivun karttanäkymään sekä tapahtumalistaukseen. Näkyvyys verkkosivuilla auttaa paikallisyhdistystä tapahtuman markkinoinnissa sekä auttaa MLL:n keskusjärjestöä tilastoimaan ja todentamaan Leikkipäivä-toimintaa rahoittajallemme STEAlle.

Leikkipäivä-tapahtuman raamit: tapahtuma on avoin ja maksuton kaikille. Tapahtuman ideana on taata yhdenvertaisesti, että leikki on kaikenikäisille saavutettavaa ja eri-ikäisiä ihmisiä mukaan kutsuvaa, hyvän mielen toimintaa. Siksi Leikkipäivä-tapahtuma ei voi olla varainkeruuseen keskittyvä tapahtuma.

Leikkipäivä-tapahtumissa ei ole mikään pakko olla mitään syötävää. Monet yhdistykset ovat kuitenkin  onnistuneet järjestämään kaikille Leikkipäivään osallistuville maksutonta evästä.  Jos maksuttomien tarjoiluiden järjestäminen ei onnistu, on tapahtumiin voinut tulla omien eväiden kanssa. Ja lisäksi on ollut myös MLL:n yhdistysten pieniä ruokapisteitä, joissa maltilliseen hintaan myydään tarjottavaa. Tärkeintä on yhdessä leikkiminen.

Viestintä ja markkinointi
Kannattaa seurata viestintää Leikkipäivä.fi -sivulla, Facebookissa Leikkipäivä-sivua sekä Twitterissä @Leikkipäivä-tiliä. Jos paikallisyhdistys markkinoi Leikkipäivää Facebookissa tekemällä Facebook-tapahtuman, Leikkipäivä-sivun saa merkitä rinnakkaisjärjestäjäksi, jos se rinnakkaisjärjestäjäksi mahtuu. Myöskin Leikkipäivä-logoa saa markkinoinnissa ja viestinnässä käyttää.
Gredistä löydät hakusanalla Leikkipäivä sekä Leikkivinkit materiaalia hyödynnettäväksi markkinoinnissa. Valikoima leikkivinkkejä löytyvät sieltä suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja ukrainaksi.

Leikintäyteistä kesää ja elämää yleensä!

PS. Leikkipäivästä tai aiheesta yleensä voi kysyä lisää Leikkipäivä-ohjelman koordinaattorilta Karolina Lamrothilta, karolina.lamroth@mll.fi tai puh. 050 463 5615 (kesäaikaan paikalla 30.6. asti ja 31.7. alkaen tavalliseen tapaan)