Mistä yhdistykselle nettisivut ja paljon se maksaa?

koristeellinen

MLL:n yhdistykset voivat rakentaa itselleen MLL:n ilmeen mukaisen verkkosivuston helposti Yhdistysavain-ohjelmalla. Nettisivut saa käyttöön vaikka ilmaiseksi.

Lähes 250 MLL:n paikallisyhdistyksellä on jo Yhdistysavaimella rakennetut verkkosivut. Syyskuussa yhdistysten sivuilla käytiin yhteensä yli 150 000 kertaa.

Miksi yhdistyksellä kannattaa olla verkkosivut?

• Verkkosivut kokoavat helposti yhteen tärkeimmät tiedot yhdistyksestä, kuten tärkeimmät toiminnot, yhteystiedot sekä tavat liittyä jäseneksi, ryhtyä vapaaehtoiseksi tai osallistua toimintaan.
  • Verkkosivut lisäävät yhdistysten löydettävyyttä verkossa, esimerkiksi hakukoneissa. Käytä sisällössä otsikoita tai väliotsikoita, joita ihmiset voisivat käyttää hakukoneissa, esimerkiksi ”vapaaehtoistyötä Helsingissä”, ”perhekahvila Tammelassa” tai ”tekemistä lapsiperheille Sotkamossa”.
  • Ajantasaiset verkkosivut luovat yhdistyksestä luotettavan kuvan.
  • Yhdistysavaimella tehdyille sivuille saa mll.fi-päätteisen osoitteen (esim. kunta.mll.fi), jota on helppo jakaa.

Verkkosivustoa voi käyttää yhdessä somekanavien, esimerkiksi Facebookin ja Instagramin kanssa. Tuolloin verkkosivuilla on hyvä pitää pysyvämpi sisältö, ja sosiaalisessa mediassa taas esimerkiksi kertoa kuulumisia ja vinkata tulevista tapahtumista. Muista myös linkata puolin ja toisin.

MLL:n yhdistyksille nettisivut Yhdistysavaimella

Yhdistysavain on helppokäyttöinen työkalu, jonka avulla MLL:n yhdistykset voivat rakentaa itselleen MLL:n ilmeen mukaiset nettisivut ja ylläpitää niitä. Yhdistysavaimesta on tarjolla ilmainen sekä kattavampia maksullisia versioita.

Yhdistysavaimen käyttö alkaa ilmaisella versiolla, johon kuuluu viisi sivua. Halutessaan yhdistys voi siirtyä käyttämään kattavampia maksullisia versioita, joiden hinnat ovat sekä uusille että nykyisille asiakkaille 1.1.2024 alkaen seuraavat:

• Yhdistysavain Start 16,20 €/kk
  • Yhdistysavain Plus 30,90 €/kk

Lue viiden askeleen ohjeet, joilla saa nettisivut käyttöön (linkki toimii vain kirjautuneille yhdistysten luottamushenkilöille)

Päivitä yhdistyksesi nettisivut uuteen sivupohjaan

Monella yhdistyksellä on edelleen käytössä Yhdistysavaimen vanhalla kotisivutyökalulla rakennettu sivusto. Suosittelemme, että sivustot päivitetään uuteen sivupohjaan, joka esimerkiksi toimii paremmin myös mobiilissa. Siirtyminen uuteen sivupohjaan ei vaikuta hintaan.

Katso ohjeet uuteen pohjaan siirtymiseksi (linkki toimii vain kirjautuneille yhdistysten luottamushenkilöille)

Lisää vinkkejä yhdistyksen nettisivujen toteuttamiseen