MLL mukana Educassa – kiusaamista vastaan ja mediakasvatusta edistäen

MLL Educa 2024 -tapahtumassa - kiusaamista vastaan ja mediakasvatusta edistäen

Suomen merkittävin opetus- ja kasvatusalan tapahtuma Educa järjestetään 26. – 27.1.2024 Helsingin Messukeskuksessa ja  MLL on tänäkin vuonna mukana omalla osastolla 6n91 ja esityksillä. Tapahtuma kerää osanottajia ympäri Suomen ja on siten oiva paikka kohdata mm. opettajia ja rehtoreita.

Educassa nostamme  tänä vuonna esille monipuolisesti kiusaamisen vastaista työtämme: Tukioppilastoiminta, Selviytyjät ja kiusaamista kokeneiden ja kiusaamiseen osallistuneiden lasten vanhempien vertaistukiryhmät kertovat toiminnastaan osastolla. Lisäksi erityisasiantuntija Virpi Pöyhösellä on kiusaamisen ehkäisystä ja kodin ja koulun välisestä yhteistyöstä esitys Educa-ohjelmassa.

Lauantaina 27.1. järjestämme yhteistyössä Mediakasvatusseuran kanssa paneelin, jossa mukana mm. TikTokissa mainetta niittänyt Hanna_Ope ja CRITICAL-hankkeesta tuttu Elina Hämäläinen. Paneelia vetää Yle Uutisluokan tuottaja Mari Vesanummi.  Lisäksi koulujen 4.-luokkalaisille suunnatut maksuttomat Digitutkijat-työpajat sekä Läppä lentää -peli esittäytyvät ensimmäistä kertaa Educassa. Paljon siis luvassa!

Kannattaa seurata sosiaalista mediaamme ja erityisesti LinkedIniä, jossa jaamme tietoa em. toiminnoista ja Educa-ohjelmastamme. Kiitos, kun jaatte tietoa eteenpäin.

>> Lue lisää MLL:n Educa-ohjelmasta täältä.

Kuva: Antti Ranki