Ilmoittaudu Lapsen oikeuksien viikkoon ja hyödynnä tehtävämateriaalit!

Lapsen oikeuksien viikkoa vietetään tänä vuonna 18. - 24. marraskuuta teemalla "Oikeus oppia". Viikon tavoitteena on tuoda lapsille ja nuorille tutuksi heidän oikeutensa ja muistuttaa myös vanhempia aiheesta. Viikko tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden yhdistyksille osallistua ja kertoa lapsen oikeuksista.

Lapsen oikeuksien viikon sivustolta löydät monipuolisia tehtävämateriaaleja, joita voitte hyödyntää omissa tapahtumissanne. Materiaalit sisältävät muun muassa valmiita tehtäviä, videoita ja oppaita, jotka auttavat tekemään lapsen oikeudet näkyviksi ja ymmärrettäviksi. Kannustamme kaikkia yhdistyksiä tutustumaan materiaaleihin ja osallistumaan aktiivisesti viikon tapahtumiin.

MLL:n keskusjärjestö osallistuu Lapsen oikeuksien viikkoon muun muassa viestimällä viikon teemoista ja tapahtumista Nuortennetin ja MLL:n somekanavien kautta, osallistumalla Lapsen oikeuksien ajankohtaispäivään, Lapset mukaan töihin -päivään sekä järjestämällä Lasten ja nuorten puhelimen päivystysmaratonin.

Huom! Jos teette Instagramiin stooreja, niin tägätkää niihin mll_fi . Nostamme niitä esille MLL:n Instagram-tilillä.

Lisätietoja ja tehtävämateriaalit löydät Lapsen oikeuksien viikon sivustolta.