Paikka vapaana -kampanja 15.8.-15.9.2023

Onko yhdistyksessänne tarvetta uusille vapaaehtoisille? Nyt käynnistyvä Paikka vapaana -kampanja etsii uusia vapaaehtoisia MLL:n toimintaan mukaan. Syksyllä etsitään uusia harrastuksia ja itselle kivaa toimintaa. Nyt on juuri oikea aika pyytää mukaan MLL:n vapaaehtoiseksi.

Kampanjan johtoajatus on, että MLL:ssä on aina paikka vapaana sille, joka jakaa sydäntään. Kampanjan materiaalit löytyvät Gredistä, jossa on valmiita kuvia ja somepostauksiin tekstejä. Materiaalissa on kolme tilannetta, joihin vapaaehtoisia haetaan: Perhekahvila, hallitustyöskentely ja tukihenkilötoiminta.  Kuvissa on erilaisia hetkiä MLL:n toiminnassa, joihin tulevat vapaaehtoiset voivat liittyä – heidän paikkansa on merkattu kuviin aina sinisellä istuimella. Kampanjan tunniste on #paikkavapaana

Liiton somekanavissa kampanja näkyy erityisesti ajanjaksolla 15.8.-15.9.2023, mutta aineisto on vapaasti käytettävissä MLL:n vapaaehtoisrekrytointiin tätä ennen ja tämän jälkeen. Kampanjan onnistumisen edellytyksenä on, että kaikki MLL:n toimijat jakavat postauksia ja kuvia omissa kanavissaan. Voitte käyttää kuvia ja kampanjan sanoituksia yhdistyksen omissa somekanavissa ja yhtä lailla kauppojen ja kirjastojen ilmoitustauluilla. Osana kampanjaa keskusjärjestö hankkii maksettua näkyvyyttä somepostauksille.

Kampanjasivun, jonne ohjaamme vapaehtoistyöstä kiinnostuneet ihmiset, löydät osoitteesta: www.mll.fi/paikkavapaana

Välitämme sitä kautta tulleet ilmoittautumiset vapaaehtoistehtävistä kiinnostuneen oman alueen yhdistyksen jäsenvastaavalle.

Vapaaehtoisten rekrytoinnista on myös 31.8.2023 verkkovalmennus, johon kannattaa ilmoittautua. Lue lisää verkkovalmennuksesta täältä

Lisätietoja:

Eila-Mari Väätäinen, perhekeskustoiminnan asiantuntija, eila-mari.vaatainen@mll.fi

Leena Poutanen, viestintä- ja varainhankintajohtaja, leena.poutanen@mll.fi