Paikka vapaana

Kampanja uusien vapaaehtoisten löytämiseksi

Paikka vapaana on koko MLL:n yhteinen vapaaehtoisten rekrytointikampanja. Valtakunnallisesti kampanja näkyy syyskuussa, mutta materiaaleja voi käyttää ympäri vuoden.

Kampanja on suunniteltu yhdessä eri MLL-toimijoita osallistaen. Paikka vapaana on toteutettu ensimmäistä kertaa vuonna 2022.

Kampanjan konsepti

MLL:ssa on aina paikka vapaana sille, joka jakaa sydäntään.​

Kampanjassa esitellään erilaisia hetkiä MLL:n toiminnassa, joihin vapaaehtoiset voivat liittyä. Heidän paikkansa on merkattu kuviin sinisellä istuimella.

Kampanjassa yhteydenotot ohjataan kampanjasivulle, jossa voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi: mll.fi/paikkavapaana.​

Kun uusi vapaaehtoinen ilmoittautuu sivustolla, välitetään tiedot lähimpään piiriin tai yhdistykseen.​

Voit myös ohjata ilmoittautumaan muulla tavalla (esim. ottamalla yhteyttä suoraan yhdistyksen tai piirin vastuuhenkilöön), jos olet varma, että uusi vapaaehtoinen saadaan siten nopeasti kontaktoitua.

Vinkkejä toteutukseen

Uusia vapaaehtoisia voi Paikka vapaana -kampanjan avulla löytää somessa, mutta myös sen ulkopuolella.​

Näy somessa

Kuvaa somevideoita