Nuorisotoiminta yhdistyksessä

Monet MLL:n paikallisyhdistykset tekevät kouluyhteistyötä oman alueen koulujen kanssa tai heillä on omaa nuorisotoimintaa. Muita yhteistyökumppaneita ovat esimerkiksi kunnan nuorisotoimi, muut järjestöt tai seurakunta. Yhdistykset edistävät nuorten asioita paikallisesti ja voivat tarjota nuorille mahdollisuuksia osallistua vapaaehtoistyöhön.

Kun ideoidaan ja suunnitellaan toimintaa nuorille, paras lopputulos tulee, kun nuoret ovat itse mukana suunnittelussa. Silloin toiminnasta tulee nuorten näköistä ja nuoret myös todennäköisemmin sitoutuvat mukaan toimintaan.

MLL:lla on valtakunnallisella tasolla paljon nuorisotoimintaa, johon voitte paikallisyhdistyksenä myös osallistua. Voitte

• Tukea yläkoulujen tukioppilastoimintaa tai alakoulujen kummioppilastoimintaa
  • Järjestää oman Kaveriviikon