Yhdistyksen talous

Lapsi laittaa kolikkoa säästöpossuun, aikuinen taustalla.

Yhdistyksen hallitus vastaa yhdistyksen taloudesta. Hallituksen tulee hoitaa yhdistyksen asioita yhdistyslain, yhdistyksen sääntöjen ja yhdistyksen kokousten päätösten mukaisesti.

Yhdistyksen hyvä taloudenhoito on yksi yhdistystoiminnan peruslähtökohdista. Hallituksella on lopullinen vastuu yhdistyksen taloudenhoidosta ja se on tilivelvollinen yhdistyksen jäsenistölle. Tyypillisen MLL:n paikallisyhdistyksen taloudenhoito hoituu tarkkuutta ja huolellisuutta noudattaen. Tarvittaessa kannattaa hakea tilitoimiston tai tilintarkastajan apua.

Vapaaehtoisnettiin on koottu yhdistyksen ja sen luottamushenkilöiden tehtäviä helpottamaan tietoa mm. kirjanpidosta, tilinpäätöksestä, tilintarkastuksista sekä verotuksesta.